lauantai 16. heinäkuuta 2011

Masentava Nokia

Nokia on pitkään ollut salkkuni suurin luuseri. Menetin itsekin uskoni Nokiaan uuden Microsoft strategian jälkeen. Tästä hetkestä Nokian kurssi on laskenut yli 50%. Nokian kurssissa on näkyvissä selvä kaava; aina negatiiivisten uutisten tullessa kurssi on laskenut n. 10-15% ja muina päivinä kurssi on sahaillut välillä positiivisena, mutta useimmiten negatiivisena. Kuitenkin lasku on ollut jatkuvaa, eikä sille ole näköpiirissä edelläänkään muutosta.

Olen ollut aikeissa luopua omistuksistani jo heti Microsoft strategian julkistamisen jälkeen, joka olisikin ollut kaikkein järkevintä. Kuitenkin jokin on pitänyt mielenkiintoni yllä, myyntiä olen harkinnut useasti myös tämän jälkeenkin, nyt olen kuitenkin päättänyt katsoa Nokian tarinan loppuun ja pitää omistamani osakkeet. Ne saavat jäädä salkkuun muistuttamaan minua siitä, että faktojen ja vaistojen mukaisesti "varmastakin" sijoituksesta on aiheellista luopua ajoissa, mikäli siihen menettää itse uskonsa. Nokiassa minulla on kiinni noin 2,5 kuukauden palkka, eli jokseenkin suuri summa muihin sijoituksiini nähden, mutta se ei kuitenkaan kaada maailmaani, vaikka kyseisiltä osakkeilta katoaisi arvo kokonaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Suosituimmat jutut